Verstrekkingen bedrijfsmiddelen en de administratie daarvan

  • Software voor de administratie van verstrekte bedrijfsmiddelen
  • Doorlopend zicht op wat is uitgeleend
  • Gebruik de gratis HRM box bij pakketselectie en bekijk hier alle HRM software leveranciers.

In vrijwel iedere organisatie worden bedrijfsmiddelen en materialen aan het personeel beschikbaar gesteld. Of het nu gaat om auto’s, laptops, telefoons, een bureaustoel of kleding, het is belangrijk om te weten wie over welke middelen beschikt en wanneer deze weer worden teruggebracht. Veel HRM software bevat een module of functionaliteit die de administratie van verstrekkingen eenvoudig en overzichtelijk digitaal kan verwerken en weergeven.

HRM SOFTWARE NODIG? ZO KIEST U

Administratie van vertrekkingen bedrijfsmiddelen

De aanvraag, levering en registratie van de verstrekking van bedrijfsmiddelen worden vaak per afdeling geregeld. Dit zorgt ervoor dat iedere afdeling zijn eigen manier van registreren en administreren erop na kan houden. Met een module voor verstrekkingen binnen HRM software wordt alles binnen één systeem digitaal en up-to-date bijgehouden. Deze administratie is voor de betreffende medewerkers in te zien. Met deze functionaliteit kunt u per bedrijfsmiddel aangeven welke informatie u over het betreffende middel wilt registreren. Doorlopend is bekend wie welke bedrijfsmiddelen in bezit heeft.

MET EEN HRM SYSTEEM IS HET VOOR MEDEWERKERS EENVOUDIG OM SPULLEN OF MATERIALEN DIGITAAL TE RESERVEREN OF AAN TE VRAGEN

Eenvoudig bedrijfsmiddelen aanvragen of reserveren

Met een in het HRM systeem geïntegreerde functie voor verstrekkingen van bedrijfsmiddelen is het voor medewerkers eenvoudig om spullen of materialen digitaal te reserveren of aan te vragen. Zo voorkomt u dat zaken dubbel worden aangevraagd en heeft u een lange termijn overzicht van welke zaken er worden uitgeleend. Aan de hand van dit overzicht kunt u ook bekijken of er voorraad is van bedrijfsmiddelen die worden aangevraagd.

Verstrekkingen

HRM software kiezen?

Deze kennis helpt u!

Verder digitaliseren

Als het voor bepaalde vertrekkingen belangrijk is dat medewerkers een bruikleenovereenkomst tekenen voordat zij van het bedrijfsmiddel gebruik kunnen maken, dan kan het systeem deze bruikleenovereenkomst automatisch maken. Aanvraagformulieren, stempels en handtekeningen zijn niet meer fysiek nodig, het hele proces is gedigitaliseerd. Ook als een bedrijfsmiddel gerepareerd of vervangen moet worden, verloopt de communicatie hierover digitaal en online. Doorlopend is zicht op wie wat in bezit heeft. Als medewerkers uit dienst gaan, is direct duidelijk welke bedrijfsmiddelen in bezit waren en dus teruggevraagd moeten worden.

HRM software vinden en selecteren?

Gebruik de gratis HRM box: informatiebron, oriëntatietool én selectiehulp

Dit is een bijdrage van de redactie van het ICT informatiecentrum. Heeft u suggesties voor interessante artikelen of wilt u uw content hier ook publiceren? Laat het ons weten! Contact